Sól

Sól Występująca na etykietach na opakowaniach żywności jak sód, sól jest często używany w pakowanej żywności jako wzmacniacz smaku lub konserwant. Oznacza to, że nieświadome spożycie soli może być wysokie. Większość soli którą spożywamy dostarczana jest naszemu organizmowi wraz z przetworzoną żywnością którą spożywamy.

Czytanie etykiety na opakowaniu żywności

Etykiety z informacjami o zawartych składnikach znajdują się zwykle na tylnej stronie produktu spożywczego. Żywność o niskiej zawartości soli to takie które mają mniej niż 120 mg sodu na 100 g żywności.

Staraj się unikać … więcej »

Błonnik

Błonnik Błonnik pokarmowy jest składnikiem odżywczym którego twój organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania, szczególnie dla prawidłowej pracy jelit i ich zdrowia. Pełne ziarna, owoce i warzywa oraz rośliny strączkowe dostarczają organizmowi niezbędnego błonnika którego on potrzebuje, ale czasami może to być trudne do określenia że spożywa się wystarczające ilości…. więcej »

Węglowodany w tym cukry

Węglowodany w tym cukryJedną z pozycji na etykietach na opakowaniach produktów spożywczych jest ‘Węglowodany w tym cukry’. Pozycja ta określa ilość dodatku cukru jak i ilość cukru występującego naturalnie w użytych składnikach.
Zaleca się ograniczenie spożywania produktów, które zawierają duże ilości dodawanego cukru. Istnieje wiele nazw dla dodatków cukru, więc na opakowaniu w spisie składników należy szukać pozycji: sacharoza, glukoza, syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy, maltoza, dekstroza, cukier buraczany, trzcina cukrowa, ekstrakt … więcej »

Tłuszcz w tym kwasy tłuszczowe nasycone

Tłuszcz w tym kwasy tłuszczowe nasyconeChociaż tłuszcze są niezbędnym elementem diety, należy unikać zbyt dużej ilości niezdrowych tłuszczów.

Przeciętny dorosły człowiek powinien spożywać mniej niż 20 g tłuszczów nasyconych dziennie. Dzieci powinny spożywać mniej niż 20 g (ilość zależy też od wieku) i wszystkie dzieci w wieku powyżej dwóch lat powinny spożywać produkty mleczne o obniżonej zawartości tłuszczu.

Aby obniżyć ilość spożywanych tłuszczów nasyconych należy zwrócić na pozycję … więcej »

Wartość energetyczna

Wartość energetyczna Wszystkie produkty zawierają tłuszcz, białka, węglowodany i wodę. Tłuszcze, białka i węglowodany dostarczają organizmowi potrzebnej energii umożliwiającej funkcjonowanie organizmu. Ilość spożywanych kilodżuli powinien być w równowadze z ilością energii, którą zużywamy poprzez aktywność fizyczną w ciągu całego dnia. Jeśli ilość energii (kilodżuli) zawarta w spożywanych produktach (jedzenie i napoje) jest mniejsza niż jest zużywana poprzez aktywność fizyczną i codziennych czynności to będziesz chudnąć. A jeśli ilość dostarczanej energii jest większa, wtedy będzie następował przyrost masy ciała…. więcej »

Etykiety na opakowaniach żywności

Etykieta na opakowaniach produktu Etykiety na opakowaniach mogą być mylące jeśli nie wiesz jak je należy czytać. Jeśli jednak wiesz jak je czytać mogą być bardzo użytecznym źródłem informacji pomagającym w porównaniu produktów przed ich zakupem. Ważne jest aby przyjrzeć się etykiecie jako całości a nie podejmowanie decyzji o zakupie na podstawie tylko jednego składnika.

Składniki odżywcze, które są zawsze podane na etykietach na opakowaniach żywności to: wartość energetyczna (kilodżule, kalorie), tłuszcz w tym kwasy … więcej »

Dieta bezglutenowa

Dieta bezglutenowa Modne ostatnio się stały diety bezglutenowe jako sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów. Szczególnie popularne te diety stały się wśród celebrytów. W skład diety bezglutenowej – jak sama nazwa wskazuje – nie mogą wchodzić produkty zawierających żyto, pszenicę, jęczmień, owies, pszenżyto oraz orkisz.

Produkty bezglutenowe oznaczane są międzynarodowym symbolem „przekreślonego kłosa”. Ostatnimi czasy coraz częściej pojawiają się na półkach sklepowych. Pojawiają się także sklepy, które specjalizują się w sprzedaży produktów bezglutenowych. Ze względów zdrowotnych dietę bezglutenową … więcej »

Wyemancypowana dieta postmodernistyczna

Wyemancypowana dieta postmodernistyczna
1. Jeśli coś zjesz, a nikt tego nie widział, to te kalorie są niewidoczne i się nie liczą.
2. Tabliczka czekolady popita colą ligth popada w tzw. konflikt kaloryczny – traci co najmniej 80% swoich pierwotnych kalorii.
3. Gdy jesz w towarzystwie, liczą się tylko te kalorie, których zjadłaś więcej niż inni.
4. Jedzenie lecznicze nigdy nie jest kaloryczne (np. czekolada na depresję, czerwone wino na serduszko, koniak na potencję etc.)
5. Dbaj o sute posiłki dla rodziny i przyjaciół – im … więcej »

Jak ograniczyć tłuszcz w posiłkach?

Jak ograniczyć tłuszcz w posiłkach?Przy diecie podstawowym elementem jest ograniczenie ilości spożywanych kalorii. Najwięcej ich jest w tłuszczach i dlatego też najłatwiej ograniczyć ilość kalorii w posiłkach poprzez eliminację tłuszczów.

Tłuszcze są najważniejszym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin A, D, E, K i nie mogą być wyeliminowane całkowicie z naszej diety gdyż pełnią one ważny element odżywiania. Należy natomiast wyeliminować tzw. złe tłuszcze a spożywać tylko te dobre w … więcej »

Jak schudnąć na twarzy?

Jak schudnąć na twarzy Przy odchudzaniu szczególnie nam zależy aby eksponowane części ciała wyglądały szczuplej. Zrzucanie nadwagi jest najszybciej zauważane przez innych jeśli schudniemy na twarzy. Dzieje się tak dlatego, że w kontaktach międzyludzkich w pierwszej kolejności zwracamy uwagę na twarz. Poniżej zawartych jest kilka porad, które pozwolą uzyskać Ci efekt chudszej buzi. Dzięki nim pomożesz sprawić że twoja twarz nie będzie wyglądała jak opuchnięta.

Ważnym elementem przy odchudzaniu jest ograniczenie ilości spożywanej soli. … więcej »