10 sposobów na zrzucenie wagi

Jeśli masz problemy z nadwagą i chcesz zrzucić zbędne kilogramy to polecamy Ci kilka prostych zasad, które warto stosować. Pomogą Ci one zchudnąć i zdrowiej się odżywiać.

10 sposobów na zrzucenie wagi
1. Czytaj etykiety na produktach. Powinno sie unikać spożywania produktów zawierających dużo tłuszczów nasyconych i cholesterolu. Jeśli to tylko możliwe to staraj się jeść świeże jedzenie. Przetworzona i konserwowana żywność nie służy dobrze Twojemu zdrowiu.

2. Najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie bo to jest posiłek po nocnym okresie postu. Bardzo ważne jest aby jeść śniadanie na czas, a nie czekać aż będzie się bardzo głodnym, bo wtedy zwykle jada sie więcej. Na śniadanie najlepiej nadają się produkty zbożowe bogate w błonnik. Pozwoli to zaspokoić uczucie głodu, a także spowoduje powolne uwalnianie się glukozy i da uczucie sytości na dłuższy czas.

3. Jedz mniej białego chleba i skrobi pod postacią smażonych frytek czy tez zapiekanych ziemniaków. Alternatywą powinien być ciemny pełnoziarnisty chleb.



4. Spożywaj mleko o mniejszej zawartości tłuszczu oraz inne niskotłuszczowe produkty mleczne. W przygotowywaniu sałatek używaj sosu vinaigrette zamiast produktów pochodzenia mlecznego (np. śmietany).

5. Jako przekąski najlepiej jedz świeże owoce. Mogą to być na przykład winogrona, truskawki, jabłka czy też arbuz.

6. Pij mniej Coli. Spożywanie sztucznie słodzonych napoi nie jest dobre dla zdrowia Twojego organizmu. Jeśli chce Ci sie pić lepszą alternatywą może być woda lub herbata.

techniki zrzucania wagi

7. Unikaj smażonych potraw. Smażone potrawy są niezdrowe. Jedyne odstępstwo to lekko podsmażane warzywa. Jeśli już musisz jeść smażonego kurczaka to usuń z niego skórkę, bo to w niej jest najwięcej kalorii i tłuszczu. Dużo zdrowsze jest gotowanie lub pieczenie mięsa.

8. Pij dużo wody gdyż ona przyspiesza metabolizm. Picie wody przed posiłkiem spowoduje, że mniej zjesz. Woda nie ma właściwie szkodliwego wpływu na organizm więc można ją pić bez ograniczeń.

9. Jedz więcej mniejszych posiłków (3-5 razy dziennie) zamiast 2 dużych. Wpływa to pozytywnie na Twój układ trawienny oraz nie dopuszcza do sytuacji gdy jesteś bardzo głodna.

10. Ćwiczenia pomagają spalać tłuszcz i zamieniać go w mięśnie, które zajmują mniej miejsca.



24 odpowiedzi do “10 sposobów na zrzucenie wagi”

  1. Dominika, 4-30-2011 o 09:05

    bardzo dobre metody sprawdzają się ale ja jeszcze dodam ćwiczenia ciała by jeszcze szybciej schudnąć :)

  2. culpeper, 5-3-2011 o 06:55

    wooow ! to nawet nie brzmi trudno . xD :) :)

  3. Anna W., 5-9-2011 o 14:55

    Zwłaszcza porada 9. Nie od dziś wiadomo, że jedząc 1000 kcal na jeden posiłek – ciężko schudnąć. Ale jak rozłożymy je na 3 np., to już co innego.

  4. Ola, 6-11-2011 o 20:27

    Wszystkie metody sprawdzone przeze mnie…REWELACJA!!!!!!!Racjonalne zywienie+sport daje zadziwiajace efekty Schudlam w 3 lata 45kg Moze troche to trwalo ale bez efektu jojo POLECAM!!!

  5. ale mi to metoda, 7-14-2011 o 14:37

    ale mi pomogliscie
    biegam 2 godziny dziennie (20km)
    waze 95kg przy 185 (mam 10kg nadwagi)
    i nic nie chudne… NIC!
    nawet salbutamol wpieprzam i nie pomaga…

  6. mateusz417@op.pl, 7-15-2011 o 20:18

    Nie chudniesz bo sie zle odrzywiasz. Zeby twoj organizm dobrze przetwarzal tluszcz w energie musisz musi miec odpowiednia ilosc witamin i pierwiastkow a u Ciebie widocznie jest deficyt ktoregos z elemetow co skutkuje na caloksztalt. Albo po prostu jedz mniej kalorii.

  7. Sylwia, 7-17-2011 o 22:49

    Jedzenie mniejszej ilości kcal nie poskutkuje, jeśli jakość spożywanych produktów będzie do ****. Nie trzeba liczyć kcal, wystarczy sama zmiana nawyków żywieniowym na zdrowe, i schudnie się. Ja zrzuciłam tyle, że jestem na granicy niedowagi ;) Sprawdźcie 10 przykazań żywieniowych dr. Berardi

  8. sieka, 12-3-2011 o 18:41

    a ja chcę zrzucić jakieś 5kg i stosuję te metody opisane powyżej WSZYSTKIE od jakichś 2 lat, a waga stoi w miejscu.. i nie wiem co mam jeszcze robić…

  9. ksieciunio, 12-13-2011 o 19:57

    nie zgodze sie z mlekiem o obnizonej zawartosci tluszczu (rozpuszczalne w tluszczach wit. A D E K) i ‘woda bez ograniczeń’ (wyplukuje elektrolity i mozna sie latwo odwodnic!)

  10. Patrycja0953, 1-7-2012 o 09:34

    Taa, ja w ogóle nie piję coli, nie jem fast foodów , słodyczy , jem 4 lekkie posiłki dziennie i ćwiczę 4h w tygodniu a efektów żadnych ; p

  11. dana, 2-12-2012 o 20:12

    Przeczytałam uważnie 10 sposobów na zrzucenie wagi, bardzo chcę schudnąc bo przekroczyłam mgiczne 40 i waga poszła w górę, niestety praca jako przedstawiciel nie pozwala na regularne posiłki a śniadanie rano stanowi problem taki stres w pracy.
    Czy w inny sposób można zmniejszyć wagę?

  12. sopel, 2-16-2012 o 17:00

    witam. Najważniejsze jest to aby nie jeść po godzinie 19 poniewaz później wszystko co zjemy zamieni sie w tłuszcz i tego nie strawimy dlatego nalezy jesc posilki przed 19 i powoli dokladnie gryzac bez pospiechu poniewaz trawienie rozpoczyna sie w jamie ustnej i przelyku.pozdrawiam

  13. necia82, 2-22-2012 o 08:48

    Hej wszystkim!!!Mam zamiar od dzisiaj zacząć dietę 1000 kal ale zupełnie nie wiem jak się za to zabrać. proszę was bardzo pomóżcie mi ustawić jadłospis przynajmniej na 5 dni.Jestem gruba i zrozpaczona. jeszcze raz proszę!!!!!!!!!!!!!

  14. annamaria, 2-29-2012 o 21:12

    Rozbawił mnie twój komentarz Sopel.Ja chodzę spać około 1-ej w nocy,trudno byłoby mi zasnąć 6 godzin po ostatnim posiłku,z głodu oczywiście.Nie można tak generalizować!Każdy ma inny organizm, inny metabolizm i inny tryb życia.Gdyby to było takie proste,to wszyscy byliby szczupli.Ja długo szukałam sposobu na zrzucenie zbędnych kilogramów,aż w końcu metodą prób i błędów znalazłam,po roku.W ciągu 7 tygodni zgubiłam 7 kg.Polecam wziąć se do serca i rozumu to co napisała Sylwia,bo trafiła w sedno sprawy :) Powodzenia!!!

  15. Maja, 4-6-2012 o 19:19

    ogólnie bardzo mi się podoba, ale gdzieś już na tej stronie czytałam, że nie należy jeść winogron, a tu są podane jako pierwsza przekąska ;> ale ogólnie zamierzam stosować się do tych rad dopóki nie schudnę i nie będę piękniejsza :D

  16. Maja, 4-6-2012 o 19:20

    później oczywiście też, uprzedzam atak komentarzy :D . po prostu na razie mam ogromną determinację i nie będę sięgać po żadne łakocie ani tłuściochy, potem co jakiś czas pozwolę sobie na chwilę słabości i batonika raz na parę tygodni, jednakże postaram się utrzymać tę wagę :D

  17. iga, 8-18-2012 o 18:39

    odstawienie tłuszczów nasyconych i może jeszcze całkowita rezygnacja z jakichkolwiek tłuszczy – problemy z wątrobą (woreczkiem żółciowym) gwarantowane. Kolejną gwarancją jest rozwalenie sobie gospodarki hormonalnej co uniemożliwi jakiekolwiek odchudzanie bez wspomagania (niektóre suplementy pozwalają te szkody naprawić, ale pod warunkiem wprowadzenia zmian w diecie vide: Jakschudnacszybko.pl). Organizm do wytwarzania hormonów potrzebuje tłuszczów nasyconych, które wbrew pozorom wcale aż tak nie podnoszą cholesterolu. Największym zagrożeniem są węglowodany. Ja osobiście unikam potraw mącznych, w tym pieczywa, ziemniaków, owoców jem niewiele, za to stawiam na warzywa z dodatkiem mięsa – na tym naprawdę się chudnie.

  18. suchy88, 12-14-2012 o 10:35

    Punkt 10. bez sensu!!!! nie ma czegoś takiego jak przerabianie tłuszczy w mięśnie!!! spalając tłuszcz mięśnie są bardziej widoczne!!!

  19. Agnieszka, 2-21-2013 o 18:50

    Picie więcej wody (niegazowanej) 2-2,5 l dziennie naprawdę sporo się przyczynia do utraty wagi oraz poprawy samopoczucia. Warto też zamienić białe na ciemne pieczywo, jeśli nie całkowicie wykluczyć ze swojego jadłospisu. Aby efektywniej stracić na wadze dobrym wyborem jest też spożywanie jogurtów i przygotowywanie z nimi różnych posiłków, z musli, ryżem itp. I najważniejsze to więcej ruchu. W dzisiejszych czasach dość często o tym zapominamy, bądź po prostu nie mamy na to czasu, ale wprowadzenie zdrowego stylu życia ma wiele plusów i warto zamiast windy wybierać schody, zamiast samochodem do pracy to może na rowerze jeśli masz blisko… Możliwości jest wiele, wystarczy wyrobić sobie pozytywne nawyki, pozdrawiam
    http://trening-fitness.pl/

  20. Grubasek, 3-3-2013 o 20:24

    Fajne, i nietrudne ;)

  21. m, 4-5-2013 o 17:34

    Najważniejsze w całym odchudzaniu jest nastawienie psychiczne i motywacja, nie odkładajcie odchudzania „na jutro” , zacznijcie od teraz ! w pół roku schudłam 13 kg, nie jadłam słodyczy, w ogóle jasnego pieczywa i ziemniaków, smażenie zastąpiłam gotowaniem, codziennie biegałam i jeździłam na rowerze minimum 2 h . Jeżeli ktoś ma naprawdę silną wole to polecam, naprawdę dziewczyny – duże poświęcenie i wysiłek ale opłaca się! Pozdrawiam wszystkich odchudzających się i życzę powodzenia ! ;-)

  22. robert, 6-17-2013 o 00:01

    po prostu MNIEJ ZREC !!! …..ktos tu napisal ze 1000 kalorii nic nie daje…a wlasnie ze daje …trzeba odlozyc widelec grubasy !

  23. ODCHUDZONA, 10-29-2013 o 13:02

    ŚWIĘTA RACJA

  24. pati, 12-7-2013 o 19:11

    jakie musi byś stężenie cukru we krwi przed rozpoczęciem ćwiczeń aby nie przytyć?????


Wpisz komentarz