Jak łatwo ograniczyć kalorie i szybko schudnąć?

Jak łatwo ograniczyć kalorie i szybko schudnąć?

Ograniczenie ilości spożywanych kalorii jest ważnym elementem przy odchudzaniu. Często wystarczy dokonać małych korekt w naszym menu aby osiągnąć znaczące efekty w odchudzaniu. Poniżej znajduje się kilka praktycznych porad, które pomogą w łatwy i szybki sposób zmienić swoje zwyczaje żywieniowe. Pomogą one ograniczyć kalorie i łatwo się odchudzić.

Oleje i tłuszcze

Duża ilość oleju w potrawie jest znaczącym źródłem spożywanych kalorii. Dużo mniej kaloryczne są dania gotowane niż te smażone na tłuszczu. Jeśli jednak danie musi być smażone to można na przykład po zdjęciu kotletów z patelni zebrać nadmiar tłuszczu kładąc je na papierowych ręcznikach i wycierając. Tak samo można postąpić z racuchami, naleśnikami czy też innymi smażonymi na głębokim oleju produktami.

Tłuste produkty

Łatwym sposobem na ograniczenie spożywanych kalorii jest zastąpienie produktów ich odpowiednikami bez tłuszczu lub w wersji light. Dobrymi kandydatami, które można zamienić innymi mniej kalorycznymi produktami są mleko, śmietana czy też ser. Dla przykładu szklanka mleka 3.5% zawiera około 120 kalorii natomiast szklanka mleka 0.5% zawiera tylko 80 kalorii.



Jajka

Żółtko jaja kurzego (100g) zawiera około 340 kalorii. Jest więc bardzo kaloryczne. Warto jest się zastanowić czy możecie ograniczyć ilość żółtka jajka kurzego w swoim codziennym menu. Jeśli jest to możliwe to stosuj mniej kaloryczne zamienniki przy przygotowywaniu potraw lub zmniejsz ilość jajek np. przy pieczeniu ciasta.

Do smarowania na chleb

Stosuj dżemy i przetwory które nie zawierają dodatku cukru. Owoce mają w sobie już bardzo dużo cukrów i nie wymagają dosładzania. Do smarowania pieczywa zamiast masła, które jest wysokokaloryczne, lepiej jest stosować niskokaloryczne margaryny. W dodatku zawierają one mniej cholesterolu. Można także dosyć mało jeszcze popularne masło migdałowe.

Kalorie zawarte w płynach

Napoje zawierają dużo kalorii i są łatwe do spożycia. Przy piciu płynów można dostarczyć do organizmu dużo kalorii a jednocześnie nie będzie się miało uczucia sytości tak jak to jest przy spożywaniu stałych produktów spożywczych. Przykładem napojów, które są wysokokaloryczne są sok pomarańczowy i jabłkowy, napoje energetyczne, piwo czy też napije gazowane.

Najlepszą alternatywą dla soków jest spożywanie nieprzetworzonych świeżych owoców. W przypadku pozostałych napojów to warto jest poszukać odpowiedników w wersji „light”. Większość napojów gazowanych czy też napojów energetycznych jest produkowanych także w wersjach niskokalorycznych.

Tagi: , , ,
Kategorie: Odchudzanie, Produkty


19 odpowiedzi do “Jak łatwo ograniczyć kalorie i szybko schudnąć?”

  1. Zoraida, 3-11-2011 o 22:36

    masło jest o wiele zdrowsze od margaryny, mimo że zawiera 3x więcej kalorii. Tłuszcze zawarte w margarynach to tzw. tłuszcze trans, najbardziej szkodliwe, powodujące nowotwory. Powinno się ich unikać jak ognia. Na większości produktów w składzie pojawiają się jako ‘utwardzone oleje roślinne’. Należy je całkowicie wyeliminować z diety. Zamiast masła czy margaryny lepiej smarować chleb serkiem kanapkowym o obniżonej zawartości tłuszczu… ale na chleb też trzeba uważać! nie jeść białego pieczywa i uważać na ciemne, gdyż niektóre są tylko barwione karmelem, a ludzie uważają, że to razowy.

  2. E.T., 3-13-2011 o 18:58

    Dlaczego nie można jeść białego pieczywa? I jak rozpoznać prawdziwy razowy?

  3. aga, 3-23-2011 o 18:48

    Większość lepszych gatunkowo margaryn(m.in.Rama),które są obecnie produkowane,nie zawiera szkodliwych tłuszczy trans.Często jest taka informacja na opakowaniu a jak nie to wystarczy przeczytać czy nie ma w składzie tłuszczy utwardzanych.Masło jest zdrowe dla małych dzieci do budowy mózgu.Dla dorosłych to gigantyczna bomba cholesterolowa i żadnych właściwości zdrowotnych.A do tego masa kalorii…to chyba oczywiste,że najzdrowsze są nieutwardzane tłuszcze roślinne w ograniczonej ilości a ze zwierzęcych to tylko te z rybki…

  4. ice_cube, 3-23-2011 o 22:52

    Można, ale lepiej go unikać ;) Białe pieczywo jest wytwarzane z oczyszczonego zboża więc jest pozbawione wielu wartościowych składników. Ciemne pieczywo jest wytwarzane z pełnego ziarna – ma więcej błonnika, który poprawia trawienie i daje uczucie sytości, ma witaminy z grupy B, minerały itd. Tak samo lepiej jest jeść brązowy ryż niż biały, nieoczyszczone kasze, makaron razowy itd. ponadto dzięki nim dłużej czujemy się najedzeni.

  5. Aleksia, 4-10-2011 o 06:09

    Nie wiem, czy warto zrezygnować z masła. Jest źródłem wit. D3, a ona jest niezbędna dla prawidłowej budowy kości i nie tylko ważna dla dzieci. Prawidłowe przyswajanie wapnia również związane jest z tą witaminą przez całe życie. Z wiekiem następuje ubytek w masie kostnej i nie można go zahamować, ale można spowolnić, stosując odpowiednią dietę. Więc wit. D3 jest potrzebna wszystkim.

  6. u, 4-11-2011 o 18:51

    Masło jest o.k kwestia dawki tak jak smalec tłuszcze stałe są neutralne jeśli chodzi o raka omega 3 przeciw działa a nadmiar omega 6 i 9 powoduje raka . Tłuszczami pierwotnymi dla człowieka były tłuszcze stałe i omega 3 . Margaryna nie występuje w przyrodzie naturalnie tak jak mąka pszenna . Temat tłuszczów stałych że to trucizna i na wszystko szkodzą jest obalony tylko koncerny spożywcze propagują te bzdury .,

  7. maxteylor, 5-22-2011 o 14:11

    prawdziwy razowy chleb kosztuje okolo 5 zl

  8. Aneta ;-), 5-27-2011 o 22:27

    Margaryna jest niezdrowa, ponieważ zawiera nikiel, który jest pierwiastkiem rakotwórczym. Jak wiecie tłuszcze roślinne są substancjami płynnymi(z wyjątkiem masła kakaowego). W celu otrzymania stałej substancji-margaryny, czyli tłuszczu roślinnego, przeprowadza się reakcję utwardzania, poprzez addycję wodoru do atomów węgla połączonych nienasyconymi wiązaniami, a katalizatorem tej reakcji jest właśnie NIKIEL, którego nie jesteśmy w stanie w pełni usunąć z powstałej substancji.
    Prosta reakcja chemiczna, która jednoznacznie świadczy o rakotwórczych właściwościach margaryny.

  9. Marta, 6-8-2011 o 19:16

    Jest jedna ważna zasada-JEMY WSZYSTKO ALE Z UMIAREM!!

  10. Ania, 8-8-2011 o 15:53

    madre wypowiedzi.ale co dodawac zamiast masla albo margaryny.w sklepach ze zdrowa zywnoscia sa margaryny podobno bez utwardzaczy(?)czy to prawda.kosztuja tez duzo wiecej

  11. domi, 11-11-2011 o 13:24

    Warto pamiętać,aby nie przesadzić i nie głodować się. Bezsensu jest chudnięcie, jesli nasza twarz wygląda na zmęczoną, przez brak energii.

  12. Vell, 6-27-2012 o 22:05

    Nie zgadzam sie z tym, co jest napisane o napojach w wersji „light”. W takich napojach uzywany jest slodzik, ktory jest bardziej kaloryczny (i rakotworczy przy okazji) niz zwykly napoj z cukrem.

  13. Anita, 11-30-2012 o 14:53

    Polecam dietę strukturalną Dr Bardadyna.Próbowałam już wiele diet, ale dopiero dieta strukturalna okazała się tą właściwą. Opracował ją ekspert w dziedzinie żywiewienia i odchudzania dr Bardadyn. Dieta zdrowa i polecam ją wszystkim, którzy stawiają na jakość.Chudniesz, a przy tym zdrowo się odżywiasz.Dieta z samych najwartościowszych produktów.

  14. Andy, 12-11-2012 o 03:12

    Nie dajmy sie zwariowac. Jedno zoltko to ok 55cal. Na 340 cal skladaloby sie ponad 6 jajek. Kto je tyle jajek? Nie widze tu zadnej oszczednosci.

  15. Andy S., 3-19-2013 o 08:47

    No właśnie, konia z rzędem temu kto powie ile kalorii ma jedno jajko. Wybór jest ogromny, 100 gram od 140 do 360 kcal.

  16. Aniuśś, 7-1-2013 o 21:12

    Czy brzuszki są dobrym sposobem na schudnięcie ? ile dziennie ich robic,aby dawałoby to efekty?

  17. Mercedes, 3-6-2014 o 17:19

    Jeśli ktoś nie zna prawidłowych wartościach kalorycznych np;jak z ty jajkiem to niech się lepiej nie wypowiada.
    wiem jedno jajko ugotowane na twardo ma o połowę mniej kalorii niz ugotowane na miękko. dokładnych wart nie znam.
    pomyślcie dlaczego polecają gotowane jajka w dietach/?????
    znam mężczyznę który po operacji woreczka miał jeść 6-7 jajek na twardo dziennie przez ikres 2 tyg i nic więcej i bardzo dobrze sie czuł. Dużo zrzucił( nie pamietam ile.)

  18. michalWake, 5-15-2014 o 16:36

    Fajna strona, nawet ciekawy wpis, dodam se do ulubionych niech strace :)

  19. Sandra, 6-16-2014 o 12:59

    Jeśli chodzi o zastąpienie masła lub margaryny – w krajach śródziemnomorskich bardzo często pieczywo je się z dodatkiem oliwy z oliwek. Z tego co mi wiadomo, jest ona dużo zdrowsza od masła i margaryny razem wziętych. Dodatkowo osobiście popieram zastąpienie w.w serkiem o obniżonej zawartości tłuszczu. Sama nie jem ani masła ani margaryny (po prostu mi nie smakują), co nie oznacza, że nie jem kanapek ;)

    Co do kaloryczności słodzików – są zdecydowanie mniej kaloryczne niż cukier, ale tak jak już wspomniano wyżej, w nadmiarze mogą być szkodliwe dla zdrowia. Jeżeli bardzo lubimy słodkie sięgnijmy po stewię lub ksylitol. Są naturalnego pochodzenia, a np. stewia (której sama używam) jest w smaku jeszcze słodsza niż cukier.

    Ograniczanie ilości spożywanych kalorii nie zawsze jest dobrym pomysłem. Gdyby było to takie proste wszyscy po kolei bylibyśmy dietetykami. Ważna jest nie tylko ilość kalorii, ale także źródło z jakiego je czerpiemy – co i w jakich ilościach spożywamy. Dużo ważniejsze jest zbilansowanie diety w taki sposób, aby dostarczyć organizmowi wszystkich koniecznych składników odżywczych (białko, węglowodanów ale także tłuszczów) przy zachowaniu odpowiednich proporcji. Nasze dzienne zapotrzebowanie na te składniki można policzyć według odpowiednich, dostępnych w internecie wzorów. Moim zdaniem to właśnie od tego należy zacząć swoją „żywieniową rewolucję”.
    Pamiętajmy jednak, że chociaż dieta to aż 70% drogi do sukcesu, pozostałe 30% stanowi aktywność fizyczna, której brak, przy nawet najlepeij dobranej diecie, znacznie wpływa na efekty.

    Na koniec poprę wypowiedź, która już się pojawiła – JEDZMY WSZYSTKO ALE Z UMIAREM.


Wpisz komentarz