Jak ograniczyć tłuszcz w posiłkach?

Jak ograniczyć tłuszcz w posiłkach?Przy diecie podstawowym elementem jest ograniczenie ilości spożywanych kalorii. Najwięcej ich jest w tłuszczach i dlatego też najłatwiej ograniczyć ilość kalorii w posiłkach poprzez eliminację tłuszczów.

Tłuszcze są najważniejszym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin A, D, E, K i nie mogą być wyeliminowane całkowicie z naszej diety gdyż pełnią one ważny element odżywiania. Należy natomiast wyeliminować tzw. złe tłuszcze a spożywać tylko te dobre w odpowiednich ilościach.

Można ograniczyć ilość tłustych kalorii poprzez drobne zmiany, które proponujemy poniżej. Samo wyeliminowanie tłuszczów nie pomoże w zdrowym odchudzaniu, gdyż trzeba je zastąpić innymi produktami w mądry sposób, pilnować ilości spożywanych pokarmów. Dzięki tym poradom małymi kroczkami możesz sprawić, że twoja dieta będzie zdrowsza i pomoże Ci zrzucić parę zbędnych kilogramów.



  1. Przy zabielaniu kawy najlepiej stosuj mleczko beztłuszczowe lub niskotłuszczowe.
  2. Spożywaj chude mięso, najlepiej z drobiu (np. kiełbasa drobiowa) czy też polędwica z wieprzowiny.
  3. Jedz świeże owoce i warzywa zamiast smażonych.
  4. Przy przygotowaniu dań z serem najlepiej jest stosować odtłuszczony serek.
  5. Dobrą opcją na śniadanie jest odtłuszczony jogurt ze świeżymy owocami.
  6. Płatki śniadaniowe do mleka powinny być z pełnego ziarna i najlepiej spożywać je z chudym beztłuszczowym mlekiem.
  7. Należy unikać spożywania śmietany oraz masła. Na przykład zamiast bitej śmietany do deseru czy naleśników lepiej jest dodać świeżych owoców lub syrop.
  8. Nie należy także przesadzać z jajkami. Jajecznica czy też omlet z 2 jajek to odpowiednia porcja.
  9. Do sałatek zamiast bogatego w tłuszcze majonezu można stosować dietetyczny jogurt.
  10. Do przygotowania kanapek najlepiej jest stosować chleb pełnoziarnisty ze świeżymi warzywami, sałatą, papryką, pomidorem czy też czerwoną cebulą.
  11. Zamiast zajadać się chipsami to lepiej jest na przekąskę zjeść świeże owoce.
  12. Dobrą alternatywą dla ciastek czy też cukierków jest niskotłuszczowy owocowy jogurt.
  13. Należy się też wystrzegać frytek gdyż zawierają one duże ilości tłuszczu wynikające ze sposobu ich przyrządzania na tłustym oleju.
  14. Bardzo zdrową rybą jest łosoś ze względu na zawarte w ich mięsie kwas omega-3.
  15. Należy się wystrzegać dań opartych na serze, takich jak na przykład zapiekanki.
  16. Dużo zdrowsze są dania przygotowane w piekarniku od tych smażonych na patelni.
  17. Zamiast mąki pszennej lepszą opcja jest mąka kukurydziana.
  18. Po obiedzie zamiast ciasta czy lodów lepiej na deser zjeść świeże owoce.

Zachęcamy do dzielenia się swoimi radami dla osób odchudzających się.

Tagi: , ,
Kategorie: Diety


15 odpowiedzi do “Jak ograniczyć tłuszcz w posiłkach?”

  1. Marek Optymista, 7-10-2011 o 08:13

    Warto wspomnieć o wyjątkowych zaletach oleju lnianego.

  2. ., 7-30-2011 o 17:43

    Fakt, zalety oleju lnianego-warto o tym wspomnieć. ;p

  3. Karolina, 9-5-2011 o 09:22

    Ja powiem Wam że tłuszcz może być ograniczony poprzez chociazby picie herbaty. Tylko ważne jest żeby pić ją w trakcie posiłku :) Też dowiedziałam sie jakiś czas temu że ogólnie jest dieta herbaciana, czytałam o niej trochę na blogu klubu miłośników dobrej herbaty :)

  4. ada, 9-14-2011 o 16:01

    bardzo dobrą alternatywą dla białego cukru jest cukier ksylitol pomimo tego że może nie należy do najtańszych,to w przeciwieństwie do tradycyjnego cukru, nie posiada właściwości toksycznych. Można powiedzieć, że odwraca wszystkie szkodliwe efekty działania sacharozy w organizmie. Substancja ta, nie będąc cukrem, nie ulega rozkładowi w przewodzie pokarmowym, dobrze się wchłania, a metabolizuje bezpośrednio w komórkach,posiada niski indeks glikemiczny.
    Ksylitol ma o 40 procent mniejszą kaloryczność i o 75 procent mniej węglowodanów od cukru i jest absorbowany i przetwarzany powoli, co prowadzi do bardzo małych zmian w wydzielaniu insuliny,natomiast w smaku i słodkości dla mnie osobiście nie różni się od zwykłego cukru

  5. Nora, 11-9-2011 o 15:51

    Też mi rady…Np. Jogurt zamiast owoców lub ciastek???

  6. www.mr-fit.pl, 11-24-2011 o 05:54

    Ograniczyć spożywanie jajek? Hmm… ja bym proponował jeść same białko po prostu, ponieważ w żółtkach znajduje się za dużo cholesterolu.

  7. sara, 1-21-2012 o 09:53

    bardzo polecam Wam gotowanie na parze! odchudzam się od pewnego czasu i niedawno zakupiłam parowar, wrzucam do niego warzywa (przykład: marchewka, ziemniaki, fasolka szapargowa), do tego rybka (np. łosoś) skropiony sokiem z cytryny i z odrobiną soli (warzyw nie trzeba solić!) włączam na około pół godziny i mam zdrowy obiad bez tłuszczu:) polecam!

  8. lubie jesc, 1-26-2012 o 17:06

    zamiast golonki i piwa pierś kurczaka gotowana i woda do popicia, prawie nie zauwazysz roznicy

  9. tommus, 2-20-2012 o 21:29

    Nora, jestem Twoim fanem! Mnie też te genialne rady powaliły.

  10. anka, 5-7-2012 o 15:07

    Rady stare jak świat.Zgadzam się z nimi. Ja cały nabiał zamieniłam na kefir i chudy jogurt. Mój organizm nie trawi mleka i miał opory z chudnięciem. Od momentu rezygnacji z mleka (a piłam min 1,5 litra dziennie!, bo najlepiej gasiło pragnienie)schudłam 14 kilo.nauczyłam się pić wodę i piję 2 lity dziennie.POLECAM!!! Dużo lepiej się czuję jak po kawach i mleku.

  11. dd., 6-1-2012 o 08:48

    Najwięcej kalorii znajduje się w węglowodanach a nie w tłuszczach !

  12. aga, 12-12-2012 o 16:55

    rezygnujemy z kolacji,więcej warzyw, mniej mięsa i tyle. No można jeszcze w przerwach między posiłkami przegryzać takie rzeczy duża ilość niesnasyconych kwasów tłuszczowych pozytywnie wpłynie na kondycje naszego organizmu

  13. arinoka, 12-17-2013 o 21:36

    Polecam kefir wlasnej roboty z mleka swiezego przerobionego przez grzybki tybetanskie(do kupienia na allegro.pl)oraz Kombuche tzw.grzyb herbaciany.Bardzo zdrowe.Zawieraja duzo witamin i mikroelementow.Jak zrobic kefir i Kombuche?Obejrzyjcie filmik na YOUTUBE(Dr.Zielonka)Odchudzam sie od 19tego listopada.Ograniczylam weglowodany i tluszcze ale calkiem nie wyeliminowalam i do dzisiaj schudlam 4kg.Jak mam ochote na slodkie to jem mala lyzeczke miodu przed zasnieciem.Niby wtedy nie uwalniaja sie cukry proste ,ktore tucza

  14. Kasia, 4-3-2014 o 12:07

    Witam
    Ja polecam skorzystac z usług dobrej poradni dietetycznej – samo rezygnowanie z tłuszczów niekorzystnych dla zdrowia nie wystarczy – trzeba też zadbac o odpowiednią kaloryczność diety i dostarczenie niezbędnych składników odżywczych

  15. Natalia, 8-6-2014 o 19:58

    Podobno nie można jeść owoców po obiedzie, bo szybciej się je trawi, więc powinno się jeść przed posiłkiem…


Wpisz komentarz