Odchudzanie po świętach

odchudzanie po świętach

Święta to okres, który kojarzy nam się z jedzeniem niecodziennych dań. Większość świątecznych potraw jest bardziej kaloryczna i bardziej tłusta niż to, co się spożywa na co dzień. Duża ilość świąt i ich charakter, który polega głównie na zasiadywaniu przy stole i objadaniu się, powoduje, że łatwo nam jest zrezygnować i zapomnieć o zdrowym odżywianiu. Oczyszczające diety po świętach mogą pomóc w ożywieniu Twojej energii oraz pozwolą szybko wrócić do zdrowego odżywiania i zdrowych zwyczajów żywieniowych.

Jedz więcej warzyw

Niektóre potrawy świąteczne mają w swoim składzie warzywa. Ponadto poprzez to, że świąteczne menu zwykle nie jest bogate w błonnik pokarmowy (włókno pokarmowe) to może towarzyszyć Wam uczucie zaparcia i wzdęcia.



Poprzez zwiększenie spożycia surowych warzyw do kilku sztuk dziennie pomoże w prawidłowym funkcjonowaniu jelit. Należy unikać przypraw o wysokiej zawartości węglowodanów, ale można za to warzywa spożywać z sosami o niskiej zawartości tłuszczu lub z masłem migdałowym.

Ogranicz węglowodany

Największą zmianą podczas świąt w Twojej diecie są podwyższone ilości spożywanych cukrów występujących w ciastach, deserach czy też napojach. Redukcja ilości cukrów w diecie pozwoli na ograniczenie apetytu na słodycze oraz pozwoli na przywrócenie normalnego poziomu cukru we krwi. Pomyśl o zamrożeniu ciastek zamiast opychać się nimi szybko z obawy, że się zepsują. Ponadto spożycie zamrożonego ciasta wymaga dłuższego czasu (odmrożenia go) przez to możemy zredukować łaknienie na słodkości.

Regularne posiłki

Najlepszym rozwiązaniem jest regularne spożywanie małych posiłków (200-300 kalorii) w ciągu w odstępach 3-4 godzinnych. Taka praktyka pozwoli na unormowanie poziomu cukru we krwi. Widome jest, że białka pomagają w prawidłowym metabolizmie. Ważne jest aby dzień zacząć produktami z zawartością z około 15 gram białka a także spożyć białkowe produkty na koniec dnia. Dzięki temu przez cały dzień jak i podczas snu procesy metabolizmu w naszym organizmie będą się prawidłowo toczyć. Wśród przykładowych produktów bogatych w białko można polecić: chleb pełnoziarnisty, jajka, serek wiejski czy też tuńczyk.

Picie wody

pij dużo wody

Szczególnie ważnym elementem diety po świętach jest picie dużych ilości wody. Pozwoli to na oczyszczenie organizmu z toksyn. Zalecana ilość wody to około 2 litry dziennie ale w przypadku diety po świętach to może to być nawet 3 litry na dzień. Ważne jest jednak, żeby była to czysta woda bez żadnych słodzików i żeby nie były to napoje słodkie zamiast wody. Takie napoje mogą zwiększać apetyt na słodycze. Alternatywą może być herbata bezkofeinowa bez cukru z dodatkiem antyoksydantów.

Realistyczna dietę

Przy odchudzaniu po świętach nie należy stosować nierealistycznych i surowych diet gdyż takie podejście nie przyniesie długoterminowych korzyści i nie pomoże nam w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Najlepsze efekty przyniesie powrót do zdrowych zachowań i przyzwyczajeń, które się praktykowało przed świętami oraz do codziennych ćwiczeń. Poświęć trochę czasu i zaplanuj dobrze menu przy wykorzystaniu tabeli kalorii, kalkulatora spalania kalorii oraz katalogu diet.

Tagi: , , , , ,
Kategorie: Odchudzanie


6 odpowiedzi do “Odchudzanie po świętach”

  1. Zoraida, 12-31-2010 o 00:58

    heh trzeba nad sobą panować a nie potem płakać i szukać diet oczyszczających :P

  2. ehm, 1-4-2011 o 16:02

    Ja uwazam, że lepiej przeżywac świeta z rodziną, a nie z bezsensownymi ograniczeniami, a po świętach na nowy rok zżucić parę kilo.

  3. xyz, 4-11-2011 o 14:42

    jestem na diecie od 3 miesięcy – 1200 kcal. I z swego doświdczenia wiem, że nie można przez tak długi okres czasu wszystkiego sobie odmawiać.

    co do świąt to uważam że są one właściwie dwa razy w roku- wiec uwazam, że można jest spełnic w milej atmsferze nie zachęcam do jakiegoś strasznego obżarstwa…ale normalnego zachowania.

  4. zasada "zjem jutro", 4-26-2011 o 08:07

    Jest to dobry sposób na święta. Można przecież wziąć kawałek ciasta ze sobą i zjeść go następnego dnia. Wliczy się to normalnie do naszego bilansu i tyle.
    Magda

  5. niusia, 4-6-2012 o 05:53

    Ja polecam przed kazdym posilkiem wypic troche wody-to nasyci.

  6. Monika, 7-16-2014 o 11:15

    święta to ciężki okres dla naszych brzuszków. tu i ówdzie mogą pojawić się dodatkowe kilogramy. Ja znalazłam wybawienie w kefirze! tak, to prawda, jeden kubeczek dziennie i brzuch płaski.


Wpisz komentarz