Sól

Sól Występująca na etykietach na opakowaniach żywności jak sód, sól jest często używany w pakowanej żywności jako wzmacniacz smaku lub konserwant. Oznacza to, że nieświadome spożycie soli może być wysokie. Większość soli którą spożywamy dostarczana jest naszemu organizmowi wraz z przetworzoną żywnością którą spożywamy.

Czytanie etykiety na opakowaniu żywności

Etykiety z informacjami o zawartych składnikach znajdują się zwykle na tylnej stronie produktu spożywczego. Żywność o niskiej zawartości soli to takie które mają mniej niż 120 mg sodu na 100 g żywności.

Staraj się unikać produktów, które mają więcej niż 600 mg soli (sodu) na porcję.

Zalecana maksymalna ilość spożywanej soli dla osób dorosłych powinna wynosić mniej niż 2300 mg / dzień. Wartość ta powinna być niższa dla dzieci.



Jak mogę ograniczyć spożycie soli?

Po pierwsze zawsze należy uważnie czytać etykiety podczas zakupów i wybrać żywności o najniższej zawartości soli (sodu). Poszukaj produktów spożywczych oznaczonych „bez dodatku soli” lub „o zmniejszonej zawartości soli”.
Porównaj zawartość soli / sodu w podobnych produktach, aby zobaczyć, które zawierają jej mniej.

Zawsze czytaj etykiety na opakowaniach żywności

Czy wiesz, że kanapka z szynką i serem może dostarczyć czterolatkowi 150% normy soli jaka jest dla nich rekomendowana na dzień? Słone przekąski i posiłki na wynos wyrabiają u dzieci smak na słone potrawy, więc potem zdrowe posiłki które przygotowywane są w domu mogą wydawać się dla nich bez smaku.

Większość z nas powinna ograniczać spożycie soli. Dotyczy to nie tylko soli stołowej, ale także należy ograniczyć: sól kamienna, sól morska, różowa sól, sól czosnkowa, przyprawy, kostki rosołowe, większość sosów azjatyckich.

Więcej informacji na temat innych składników znajdziesz na etykiety na opakowaniach.

Tagi: , ,
Kategorie: Produkty


Wpisz komentarz