Tłuszcz w tym kwasy tłuszczowe nasycone

Tłuszcz w tym kwasy tłuszczowe nasyconeChociaż tłuszcze są niezbędnym elementem diety, należy unikać zbyt dużej ilości niezdrowych tłuszczów.

Przeciętny dorosły człowiek powinien spożywać mniej niż 20 g tłuszczów nasyconych dziennie. Dzieci powinny spożywać mniej niż 20 g (ilość zależy też od wieku) i wszystkie dzieci w wieku powyżej dwóch lat powinny spożywać produkty mleczne o obniżonej zawartości tłuszczu.

Aby obniżyć ilość spożywanych tłuszczów nasyconych należy zwrócić na pozycję ‘Tłuszcz w tym kwasy tłuszczowe nasycone’ na etykiecie na opakowaniu żywności. Staraj się wybierać produkty które mają ograniczoną, niską zawartość tłuszczu lub też są całkowicie bez tłuszczów nasyconych.



Pokarmy bogate w zdrowe tłuszcze

Wiele artykułów spożywczych, takich jak orzechy i nasiona, awokado, oleje spożywcze i margaryny do smarowania mają wysoki poziom tłuszczu. Są one ważnym elementem zdrowej diety. Ponieważ są one bardzo pożywne, więc umiar jest istotny podczas jedzenia tych przedmiotów.
Należy się wystrzegać produktów o wysokiej zawartości tłuszczu takich jak: tłuszcz wołowy, masło, tłuszcz do pieczenia, olej palmowy, olej kokosowy, pełne mleko w proszku. Należy też unikać dobrze wysmażonych czy też dobrze upieczonych dań.

Więcej informacji na temat innych składników znajdziesz na etykiety na opakowaniach.

Tagi: , ,
Kategorie: Produkty


Wpisz komentarz