Wartość energetyczna

Wartość energetyczna Wszystkie produkty zawierają tłuszcz, białka, węglowodany i wodę. Tłuszcze, białka i węglowodany dostarczają organizmowi potrzebnej energii umożliwiającej funkcjonowanie organizmu. Ilość spożywanych kilodżuli powinien być w równowadze z ilością energii, którą zużywamy poprzez aktywność fizyczną w ciągu całego dnia. Jeśli ilość energii (kilodżuli) zawarta w spożywanych produktach (jedzenie i napoje) jest mniejsza niż jest zużywana poprzez aktywność fizyczną i codziennych czynności to będziesz chudnąć. A jeśli ilość dostarczanej energii jest większa, wtedy będzie następował przyrost masy ciała.



Jaka jest rozsądna wartość energii?

Wartość energetyczna (ilość energii) znajduje się na opakowaniach produktów. Dla przekąsek, dorośli powinni wybrać te, które zawierają nie więcej niż 600kJ. Dla dzieci przekąski powinny być do 300 kJ (jeden owoc, kromka chleba lub pół jogurtu). Trzymaj się jednej lub dwóch przekąsek dziennie.

Podejmuj trafne wybory żywieniowe, wybierając pokarmy, które są pożywne. Zmiana sposobu gotowania i przygotowywania posiłków mogą też w tym pomóc.

Produkty opisane na etykiecie jako „light” lub „0 tłuszczu” mogą zawierać mniej tłuszczu i cukru niż inne produkty, ale zawartość energii może wyższa w porównaniu do zwykłych produktów. Warto porównać etykiety takiego produktu z innym podobnym produktem.

Więcej informacji na temat innych składników znajdziesz na etykiety na opakowaniach.

Tagi: , ,
Kategorie: Produkty


Wpisz komentarz